Asma Allah

Wednesday, May 26, 2010

Lorong-lorong yg Ku Lalu VI

Episod VI: aCTION Taken

Subuh itu aku berdebar2. aku terhendap2 mengintai di sebalik tingkap rumah flat Dato'Harun.
Sesekali aku menjenguk ke ruang tamu melihat sekujur tubuh kurus sedang nyenyak tidur. 5 minit kmudian aku ternampak kelibat beberapa org lelaki di luar rmh. aku menjenguk kan kepala dan mata ku bertembung dgn 6 pasang mata yg spt sdang mencari2.
aku mengangguk kan kepala, tanda memberi keizinan. tp aku tak keluar dari bilik.
t'dgar suara adik aku dari luar. Alhamdulillah dia tak bnyak protes bila pihak Pengasih datang mengambil nya.
selesai je mereka m'bawa nya keluar, aku jatuh terjelepuk,
air mata ku mengalir deras tanpa mampu ku tahan lagi.
"Ma,smua dah settle" sepatah aku report pd mak aku.
mungkin sedikit kejam cara aku pd adikku.
tp Allah je yg Tahu niat hati ni semat2 utk menolong menyelamatkan seorang adik yg amat ku sayangi. dia akan mati klu trus dibiarkan bergelumang dgn najis dadah.aku lakukan smua ni utk ibu ku.seorang yg takkan putus asa utk meng'hidup' kan adik aku dari dunia maut nya.

Alhamdulillah..setelah berminggu, kini baru aku rs dpt bernafas lega.kerna aku tahu adik aku akan lebih selamat berada d Pengasih b'banding d luar ni.
lagi pun doa aku akan setiap saat mengiring nya di dlm sana.
aku yakin ujian yg dia lalui, hanya sbb Allah teramat Sayang pd nya.
Allah Tahu adik aku ni degil yg amat, jd Dia t'paksa skali skala mengetuk kepala adik ku ni sbb Dia Tahu dgn cara ni sj baru adik ku dpt menemui jalan pulang..pulang ke jalan Nya.
Entah knp smp skarang aku rs sdikit jeles, sbb Allah mcm terlalu Sayang kpd adik ku.
Dia insan istimewa yg Allah pilih.
dan aku yakin, adik aku antara org yg Dia pilih utk berada di sisi Nya di dunia akhirat nnt inshaAllah..
ini DOA KU..

No comments: