Asma Allah

Thursday, May 13, 2010

Path


Assalamu'alaikum wbt..
Dulu rs mcm t'lalu bnyak pilihan sampai confuse..
nak makan kat mane? old town white coffee?starbuck?atau kdai mamak je?
klu dulu dh mula confuse..mamak dh slalu sgt pegi. so Starbuck/Old Town la kot.
so dgn slumber nye menikmati la kesedapan mkanan di tmpat ni b'sama2 geng2.
tgok cam ramai je org Melayu.so no hal la..lg pun msti la turut geng, klu tak, takde kawan..

Tapi skrg, bila ku mengerti tentang Nya..
baru lah dapat ku faham bagaimana utk melihat dgn MATA HATI..
dari bnyak2 pilihan di depan ku, skrg aku jelas dpt nampak hanya 2 jalan di depan ku..
iaitu ikut kehendak syariat / bukan..dari segi clear nya, HALAL/HARAM.
Bila ditanya kali ke2 mamak,old town white coffee or starbuck?
InshaAllah aku dh boleh memilih tanpa confuse,, mamak pun mamak lah, asal kan Halal.
tp ramai org Melayu masih gemar b'kunjung ke otwc/starbuck..

tp ada sorg kwn pernah berpesan,
Jangan ikut apa org buat, tp ikut apa Allah mintak kt buat..


apa yg sudah ku tertinggal di belakang ku anggap sbg pengalaman yg mengajar ku..
klu dulu aku confuse dgn t'lalu bnyak choices in front of me,
tp skrg aku sudah mula nampak hanya ada 2 cabang di depan ku..
klu dulu aku buat apa yg org buat,
tp skrg aku sudah mula blajar utk buat apa yg Dia nk aku buat..
klu dulu takut nk menegakkan kebenaran kerna takut hilang kawan,
tp skrg aku sudah faham aku perlu bgtau yg benar jika sayangkan mereka..
klu dulu aku tidak tahu siapa aku, aku cuma ikut arus di depan ku,
tp skrg I can find my own identity as a Muslim Woman,
and I am proud of it.

hanya ALLAH YG TAHU..

Terima kasih Tuhan,
kerna sudi menerimaku..

3 comments:

Anonymous said...

ADUZZZ....mak aii...byk dose lor...tq khadijah..

cikgaban said...

aku suka kafe pakngah aje.


peace!
budak comel, blok D.

theheheheh

BeautyMuslimWoman said...

thanks for the comments.anonymous & cikgaban ada blog tak?klu ada boleh sy visit ur blog