Asma Allah

Wednesday, May 26, 2010

Lorong-lorong yg Ku Lalu IV

Episod IV: Report Polis

"Adik sy kata kwsn dpn port Melayu.kwsn blkg port Cina. sy buat report ni arap2 pihak encik serbu tempat tu dan tangkap pengedar2 tu." aku m'beritahu dgn bersemangat nya. ni balai ke 3 aku dtg buat report.arap2 diorang akan ambil tindakan.
"Memang kwsn tu dlm pemerhatian kami. siasatan akan dijalankan.ada apa2 perkembangan kami akan hubungi cik.dh rmai sgt meringkuk dlm lokap.kdg2 tak muat lokap penuh dgn penagih je."
pegawai tu menjawab laju smbil menaip laporan.
risau lak aku dgar fenomena dadah yg menular di kalangan anak bangsa ku.
"Saya dah ke 2 buah balai sebelum ni tapi nampak mcm xde sebarang respon dari diorang. sy harap pihak tuan ambil tindakan segera. kalau tempat tu dikosongkan, jd penagih2 ni susah skit nk dpt kan 'ubat' tu.tp klu takde sebarang tindakan, memang bermaharajalela lah mereka."
aku cuba relak kan diri. mungkin aku yg terlalu menekan situasi sbb t'lalu memikirkan adik ku. aku tahu aku tiada kuasa utk mengubah keadaan ini. aku bukan menteri, bkn penguatkuasa, bukan juga jutawan, aku hanya org awam yg jarang org akan sudi m'dengar suara ku.
tp aku tahu, aku ada Allah yg akan Mendengar smua kesusahan yg aku alami skrg.
dan masalah ni, Dia akan bantu aku inshaAllah.

No comments: