Asma Allah

Wednesday, May 26, 2010

Lorong-lorong yg Ku Lalu II

Episod II: Chow Kit

Aku berjalan di celah2 Chow Kit. rs bagai beribu perkara bermain di fikiranku. tp hanya kisah adikku yg berulang kali menerjah mindaku. setau aku Chow Kit ni bahaya. tp aku sudah tak endah dgn smua tu. yg aku tahu, aku perlu mencari adikku.
terngiang2 di telinga ku suara sorang ibu yg t'ketar2 menahan sebak,
'K, adikmu ambil lg 'ubat' tu. dia lari dari Pengasih. pihak Pengasih baru je telefon ma tadi. cuba lah cari adikmu di sekitar KL'
"Oh, ye ke.ok nnt K try cari dia. kt kena anta dia ke Pengasih.dia dlm ph,masih dlm kawalan polis.klu dia buat hal lagi meringkuk dlm penjara la jwb nya." aku m'beri kata putus.sbb aku tahu ibu ku sedang buntu& risau.
bukan ttg adik yg m'buat kan aku sebak, tp krn m'dengar suara sorg ibu yg sedang menahan hiba. ibu mana tak sayang anak. mak aku je the only person yg tak pernah putus-asa utk m'bantu mnyelamatkan adik aku. begitulah besarnya kasih seorang ibu.

No comments: