Asma Allah

Friday, June 18, 2010

Islamic Country II

2)T/jawab terhadap masyarakat majmuk

Islam m’bentuk generasi al-Quran dan sunnah telah Berjaya membangun manusia dgn iman, amal salih dan akhlak yg luhur. Berpaksikan ilmu islam dari mukjizat al Quran dan kebijaksanaan Rasulullah saw, dan dlm masa sama mengambil tamadun bernilai drp seluruh bangsa di dunia-dari China, India, Parsi, Rom, Mesir,Yaman dll dari timur barat sehingga lahirnya TAMADUN ISLAM.
Kepesatan kemajuan nya berlaku dgn penterjemahan pebagai hasil kajian drp smua bangsa ked lm bahsa Arab, dgn memandu tamadun yg subur berasaskan kpd modal insane yg beriman dan berakhlak mulia.
Tamadun barat maju hanyalah slps menterjemah buku2 dan tulisan Arab ke bahasa mereka. Kita perlu sedar tamadun islam runtuh sbb tiada lagi keadilan Islam ditunjangi. Iman mula lemah, akhlak hilang, berlakunya maksiat dan kezaliman dlm masyarakat Islam.


Inilah juga yg akan memusnahkan tamadun Barat, dgn lahirnya tanda kemusnahan tamadun barat dewasa ini, krn konsep sekularisme nya yg memisahkan urusan hidup drp iman dan akhlak.
Akibat meminggirkan iman dan akhlak serta memisahkan urusan dunia dan akhirat ini jugalah maka kepimpinan umat Islam yg mewarisi konsep sekularisme ini juga telah menyebabkan umat islam tidak dapat berdaya saing dgn kaum lain dan tidak mampu membawa model Islam yg sebenarnya.

Menafsirkan Islam secara ilmu dan amal, drp ad-Deen yg terkandung dlm al-Quran dgn makna yg lengkap dan sempurna, dn membebaskwarisan khurafat penjajah yg mentakrifkan Islam dgn maksud ‘agama’ drp bahsa asing dan bukan bahasa al Quran.
Melaksanakan Tahaluf Siyasi di atas nama Islam, dgn pertimbangan hokum berdasarkan Quran sunnah.

No comments: