Asma Allah

Monday, April 26, 2010

Syukur

Assalamu'alaikum wbt..

ada sorang sahabat berbual2 dgn ku..menceritakan ttg kebesaran Allah. aku relak je dgar, tp smpai 1 point tu, air mata tetiba je rs nk ngalir.
dia kata,
"kalau kita suka kan sorang manusia, pnya la kita puji dia tggi melangit, siap bercerita sgn smua org kebaikan dia. tp kat Allah, nk ucap Alhamdulillah pun susah, nk citer ttg kebesaran Allah pada orang pun kita susah nk buat, sedangkan ucapan Alhamdulillah tu 1 ungkapan je, Dia x mtk pujian berjela2 pun dari kita..Dia nk kita sebut 'Alhamdulillah je..tp itupun kita susah nk buat."

xtau nape, kata2 ni boleh buat aku rs nak nangis. sbb aku sendiri susah nk citer kebesaran Allah pd orang, jarang nk ucap Alhamdulillah, malu org kata la, takut org pikir kita nk tnjuk baik la. walhal aku lupa kena jaga Dia baru Dia jaga aku..

No comments: