Asma Allah

Monday, April 26, 2010

Pandangan semalam..

Pandangan semalam mengajar ku ttg sesuatu..
semalam ku dikelilingi oleh ramai org yg sedang berjuang dgn penuh semangat..aku kagum dgn semangat mereka. malah aku senang berada bersama2 mereka. cuma aku rs sdikit takut bila melihat manusia2 yg sedang berjuang di depanku..sbb perjuangan mereka sudah mula dikaburi dgn DUNIA..
setiap langkah yg b'gerak memerlukan wang. tanpa wang hati sudah tak ikhlas. wang yg perlu dihulur tp lebih bnyak disimpan dlm poket sendiri..pura2 lupa utk sujud pd Nya sbb sdang syok berdiskusi ttg dunia. 1 saat utk berjemaah pun dirasakan rugi sbb ada yg lebih besar sdang menanti utk menjayakan perjuangan. xpe bersalam wlu bukan muhrim, sbb tanda mesra. xpe pakai lawa2 cantik2 seksi2 wangi2, supaya nmpak gah di mata manusia.
kolot kah aku?
aku cuma terfikir, jika smua nak dihalalkan, apa yg haram nya di sisi Allah?
aku takut. takut jika perjuangan ini sbenarnya sudah terputus dari Allah. takut org2 yg sedang berjuang ini sudah membelakangkan Allah.
knp perlu terima Dia separuh sahaja..knp tak terima smua diri Nya..
jika kita terima smua ttg Nya dlm hati kita, perjuangan ni akan sentiasa menang,
iaitu menang di sisi Allah..
hanya sebuah doa yg dpt kukirim.
kerna aku hormati perjuangan mereka.
& aku syg pd mereka.

No comments: